0

KISAH TRAGIS SEMPENA HARI IBU

Semoga bermanfaat untuk kita semua, insyaALLAH

“ Selamat Hari IBU “

Orang kata aku lahir dari perut mak..
...(bukan org kata...memang betul)

Bila dahaga, yang susukan aku.... mak
Bila lapar, yang suapkan aku.... mak
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. .. mak
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut.... Mak
Bila bangun tidur, aku cari.... mak
Bila nangis, orang pertama yang datang .... mak
Bila nak bermanja, aku dekati.... mak
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah.... mak
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya.... mak
Bila nakal, yang memarahi aku.... mak
Bila merajuk, yang memujukku cuma.... mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah.... mak
Bila takut, yang tenangkan aku.... mak
Bila nak peluk, yang aku suka peluk.... mak
Aku selalu teringatkan .... mak
Bila sedih, aku mesti talipon.... mak
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu..... mak
Bila bengang.. aku suka luah pada.. mak
Bila takut, aku selalu panggil... "mmaaakkkk! "
Bila sakit, orang paling risau adalah.... mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga.... mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu.... mak
Bila ada masalah, yang paling risau.... mak
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. mak
Yang selalu masak makanan kegemaranku.... mak
kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk..... mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku.... mak
Yang selalu berleter kat aku... mak
Yang selalu puji aku.... mak
Yang selalu nasihat aku.... mak
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk..... mak

Aku ada pasangan hidup sendiri....

Bila seronok, aku cari....pasanganku
Bila sedih, aku cari.... mak

Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada.... mak

Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat.... emakku

Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah.... mak

Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan “Selamat Hari Ibu”

Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. mak ingat kat aku

Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon mak

Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk emak

Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk mak?
mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".
Berderai air mata jika kita mendengarnya........

Tapi kalau mak sudah tiada..... .....
MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....



Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya.......
berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....
dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......
Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu. Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya.Kos upah membantu ibu:
1) Tolong pergi kedai : RM4.00
2) Tolong jaga adik : RM4..00
3) Tolong buang sampah : RM1.00
4) Tolong kemas bilik : RM2.00
5) Tolong siram bunga : RM3.00
6) Tolong sapu sampah : RM3.00
Jumlah : RM17.00
Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.
1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA
2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA
4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA
Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMA

Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh siibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata,
"Saya Sayangkan Ibu". Kemudian si anak mengambil pen dan menulis "Telah Dibayar" pada mukasurat yang sama ditulisnya.
"Jika kamu menyayangi ibumu, "konsi"kanlah Email ini kepada sahabat- sahabat anda.



Selamat Hari Ibu......Al Fatihah buat ibu ibu kita samada yang masih ada atau pun yang telah meninggal dunia..... Amin Amin Amin Ya Rabbal Alamin
0

SEBAGAI PERINGATAN DAN RENUNGAN BERSAMA

TAHUKAH ANDA: Sekarang bulan JAMADIL AKHIR, akan menyusur bulan REJAB dan akan memasuki bulan SYABAAN dan seterusnya akan memasuki kepada bulan RAMADHAN. Kesimpulannya, kepada sahabat-sahabatku kaum SRIKANDI baik ingat (cuti bersebab) sebelum datangnya bulan mulia itu. Agak RAMADHAN kali ini di sambut dengan penuh 1001 kenikmatan dan kesyukuran. Amin..
 
TAHUKAH ANDA:Jamadil Akhir memberi erti musim sejuk yang akhir. Dari segi bahasa, ia bermaksud penghabisan atau beku penghabisan. Bulan ini dinamakan sedemikian setelah musim kekeringan atau air menjadi beku telah berakhir. Pada ketika itu air yang pada mulanya beku telah beransur-ansur menjadi cair. Namun demikian, salji-salji atau air yang beku masih lagi kedapatan di sana-sini
1

AIR DALAM KERETA PENYEBAB BARAH PAYUDARA!!!


E mel yang dikirimkan oleh seorang pembaca.

Perkara yang baik kita kena pakat-pakat sebar.

Air dalam botol plastik di dlm kereta anda, sangatlah berbahaya.

Dengan cara inilah Sheryl Crow mengalami kanser payudara. Dia tampil di acara Ellen show dan mengatakan hal yang sama persis. Hal ini telah diidentifikasikan sebagai penyebab paling utama pada kanser payudara,
terutama di Australia ...

Seorang teman yang ibunya didiagnosa mengidap kanser payudara baru-baru ini. Doktor berkata : wanita tidak boleh meminum minuman yang sudah lama berada di dalam Kereta.

Doktor berkata bahwa hawa panas yang memanaskan bahan plastik dalam botol memiliki bahan kimia tertentu yang dapat menyebabkan kanser payudara. Jadi tolong berhati-hatilah dan jangan minum air dalam botol plastik yang sudah ditinggalkan di dalam Kereta, dan kirimkan ke teman-teman wanita Anda.

Informasi seperti ini sangatlah kita perlukan dan kita harus berhati-hati, dan mungkin akan menyelamatkan hidup kita. Hawa panas dapat menyebabkan toksin/racun dari plastik menjadi bocor dan bercampur dengan air dan mereka telah menemukan racun ini pada jaringan payudara. Sebisa mungkin gunakan gelas stainless steel atau botol kaca.

Biarlah semua orang yang mempunyai isteri atau teman wanita atau anak perempuan mengetahui ini semua.

Wah....nampaknya saya juga kena hentikan amalan sedemikian.

Berhati-hatilah wahai rakan-rakan sekalian dengan kanser. Sekarang ini di negara kita nampaknya kanser makin menjadi-jadi. Pusing kiri orang penyakit kanser, pusing kanan orang penyakit kanser. Macam-macam jenis kanser yang ada sekarang ini. Yang saya baru jumpa baru-baru ini orang kena penyakit kanser hidung. Itu pun ada juga zaman sekarang.

Beringat-ingatlah sebelum kena. Kalau dah kena susah wahai kawan-kawan sekalian. Berubat kanser bukan benda senang. Kena berulang alik hospital untuk buat kimo. Kerja pun tak boleh buat, pendapatan pun terjejas. Lepas buat kimo, muka jadi hangus, badan lemah, rambut gugur, muntah boleh keluar muntah hijau.

Susah....susah...wahai kawan-kawan sekalian. Kalau sembuh nasib baiklah, kalau tak sembuh, jawabnya pergilah kita dengan berbekalkan kain putih serta amal ibadat dan sedekah jariah yang kita lakukan sebelum ini dan tinggallah anak-anak yang masih kecil serta suami yang kacak atau isteri yang cantik.

Sama-samalah kita berdoa minta jauhkan kanser kepada diri kita, ahli keluarga kita, sahabat handai serta muslimin dan muslimat sekalian.

Berdoa sahaja tidak jadi, doa itu kena disusuli dengan tindakan. SUMBER
0

ANTI SMOKERS CAMPAIN..PLEASE SPREAD IT!!

DEAR SMOKER,Please get a plastic bag and cover yourself whenever you want to start smoking so you can enjoy the smoke 100% by yourself.I don't want any percent of it and some of my friends too.Thank you!!..Don't-kill-me-if-you-want-to-kill-yourself!
0

WE ARE HACKER MALAYSIA ALERT -;D


Jika anda mendapat/terbaca post yang berbunyi seperti ni :

Please do your part in PREVENTING SPAM by VERIFYING YOUR ACCOUNT. Click VERIFY MY ACCOUNT right next to comment below to begin the verification process...

Jangan tekan ==VERIFY MY ACCOUNT==

Ingat JANGAN KLIK link itu ye !
Langkah yang terbaik ialah kita mark post itu sebagai SPAM & remove kan dari profile anda ok !

Safe surfing !
^_^
 
Copyright © LITTLE ROCKSTAR